Co to jest audyt SEO?

Żeby Twoja strona internetowa była skuteczna, czyli przyciągała klientów i generowała zyski, powinieneś zadbać o jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Odpowiednia optymalizacja poprawia widoczność witryny w sieci i przyciąga do Ciebie klientów. Jak sprawdzić, co warto poprawić, aby uzyskiwać lepsze wyniki? Zrób audyt SEO, który szczegółowo przeanalizuje Twoją stronę WWW i podpowie, co warto dopracować.

Na czym polega audyt SEO?

Audyt SEO to analiza strony internetowej pod kątem jej zgodności z zasadami SEO. Natomiast samo SEO to wszystkie działania, które mają sprawić, że Twoja strona będzie wysoko pozycjonowania w wynikach wyszukiwania.

Działania SEO wykonujesz w obrębie strony (On-Site) oraz poza stroną (Off-Site). Działania na stronie to przykładowo stosowanie fraz kluczowych i linków wewnętrznych, poza stroną zaś to pozyskiwanie linków zewnętrznych, np. prowadzących do zaktualizowanej wizytówki Google Moja Firma.

Raport, który jest wynikiem audytu SEO, wskazuje, czy optymalizacja techniczna oraz optymalizacja treści są zgodne z najnowszymi aktualizacjami Google.

W sieci znajdziesz darmowe audyty SEO, dzięki którym poznasz podstawowe informacje na temat witryny. Niektóre z nich pozwalają już w minutę pobrać raport na temat błędów. W takim raporcie przeczytasz m.in.:

  • czy Twoja witryna jest przystosowana do urządzeń mobilnych,
  • czy szybkość wczytywania strony mieści się w dzisiejszych standardach,
  • jak Twoja strona WWW wypada na tle konkurencyjnych marek,
  • czy w strukturze witryny znajdują się niepożądane błędy,
  • czy potencjał treści na Twojej stronie jest odpowiednio wysoki, aby generować ruch.

Kiedy warto skorzystać z audytu SEO?

Audyt SEO to świetne narzędzie dla przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swoją firmę w sieci, wzmocnić pozycję marki i udoskonalać stronę WWW.

Tak więc, jeśli chcesz:

  • sprawdzić kondycję swojej strony,
  • dowiedzieć się, jak plasuje się na tle konkurencji,
  • co warto poprawić w jej strukturze,
  • wykonaj audyt SEO.

Czytelny raport pozwoli Ci wyciągnąć wnioski i wprowadzić zmiany. Aby sprawdzić, czy przyniosły one zamierzony efekty, zrób audyt kontrolny, który zweryfikuje jakość strony po przebudowie.

Dowiedz się, czym jest audyt SEO i popraw swoją pozycję w sieci!

Jak zrobić audyt SEO?

Już wiesz, jakie znacznie ma audyt SEO dla popularności Twojej firmy w sieci i ogólnej jakości Twojej witryny. Teraz pewnie zastanawiasz się, jak zrobić audyt SEO? Nic prostszego!

Aby otrzymać szczegółowy raport, wystarczy wejść na stronę z darmowym audytem SEO WeNet. Tam znajdziesz pasek, w którym należy wpisać dokładny adres strony internetowej i kliknąć „Audytuj”.

Po niespełna minucie w przeglądarce wyświetli się ogólny stan Twojej strony WWW wraz ze szczegółowym raportem dotyczącym poszczególnych jej elementów. Będziesz miał również wgląd do sekcji z gotowymi wskazówkami, które podpowiedzą Ci, co zmienić, aby poprawić mankamenty.

Nie znasz się na pozycjonowaniu? Nic nie szkodzi. Intuicyjna i klarowna prezentacja danych sprawia, że nawet początkująca osoba jest w stanie odczytać raport. W razie wątpliwości masz dostęp do Bazy Wiedzy, w której znajdziesz wyjaśnienia kluczowych pojęć.

Zawsze możesz także skorzystać z pomocy fachowca z agencji marketingowej, który odpowie na wszystkie Twoje pytania dotyczące optymalizacji strony internetowej i zaproponuje spersonalizowane rozwiązania.

Jakie korzyści daje audyt SEO?

Audyt SEO jest jak przegląd samochodu – warto robić go regularnie i wprowadzać niezbędne zmiany. Dlaczego warto to robić? Powodów jest co najmniej kilka.

Dzięki audytowi SEO:

  • poprawiasz jakość swojej strony, która staje się bardziej przyjazna dla użytkowników,
  • zdobywasz wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania,
  • obniżasz koszty związane z działaniami SEO i SEM w przyszłości,
  • zwiększasz ruch na swojej stronie i pozyskujesz nowych klientów,
  • zdobywasz wiedzę na temat pozycjonowania.

Jeśli nie czujesz się pewnie w kwestiach SEO, poproś o darmową konsultację SEO ze specjalistą z firmy WeNet.pl. Dedykowany opiekun wyjaśni najważniejsze zagadnienia zawarte w raporcie.