Szyny kolejowe, jak też inne stalowe podkłady, służą zabudowie nowoczesnej trakcji kolejowej. Stanowią je nowoczesne elementy uzbrojenia, które zapewniają w głównej mierze dużą wytrzymałość zmęczeniową w zmiennych warunkach środowiskowych. Dzięki powyższemu możliwe jest bezpieczne prowadzenie kół ciężkiego pojazdu mechanicznego oraz przemieszczanie w zmiennych warunkach kątowych. W celu zapewnienia płynnej i komfortowej jazdy bardzo istotne są inne elementy, np. akcesoria kolejowe. Jak wygląda proces produkcji i sprzedaży szyn kolejowych? Musimy to koniecznie sprawdzić!
Czym są szyny kolejowe?
W infrastrukturze miejskiej bardzo ważne mają zastosowanie szyny kolejowe. Cena tych wyrobów zależy od konkretnego zastosowania oraz właściwości mechanicznych. Jak wiadomo, szyny kolejowe pozwalają na dotarcie do konkretnego punktu po jak najkrótszej drodze. Powstaje zatem pytanie, w co zainwestować? Co odróżnia szyny tramwajowe a kolejowe? Spieszymy z odpowiedzią!
Jednym z najczęściej sprzedawanych kształtowników stalowych typu „T”, który ma szerokie zastosowanie w transporcie są szyny kolejowe. Cena tych produktów zależy w dużej mierze od ich przeznaczenia, a co za tym idzie – zastosowanego gatunku stali. Można tutaj wyróżnić nowoczesne kształtowniki iglicowe wykonywane w gatunkach R260 lub R350HT.
Długość pojedynczego elementu waha się od około 6 do ponad 20 metrów. W ofercie wielu hurtowni stali są również szyny normalnotorowe wykonywane w gatunkach 49E1 i 60E1 o długości do 30 metrów oraz szyny zgrzewane o długości dochodzącej nawet do kilkuset metrów.
Budowa i właściwości szyn kolejowych
Z czego są wykonane szyny kolejowe? Jaki materiał będzie odpowiedni do tego wymagającego eksploatacyjne transportu? Produkty te powstają w wyniku precyzyjnej i kontrolowanej przeróbki plastycznej odlewanych w postaci kęsów stopów żelaza z węglem o zawartości do 2,11%C.
To bardzo pożądany wyrób zakupowy. Jak wiadomo, transport kolejowy to bardzo praktyczna i zarazem wymagająca gałąź przemysłu transportowego lądowego. Jego celem jest umożliwienie przemieszczania ładunków, w tym również ludzi, po jak najkrótszej odległości.
To jedna z najtańszych możliwości transportowych, która w jednym ładunku może pomieścić wiele ton produktów.
Wobec powyższego bardzo istotne jest, aby materiały na szyny kolejowe posiadały bardzo wysokie parametry użytkowe, jak wytrzymałość, udarność oraz odporność na zmęczenie przy dynamicznie działających siłach i w agresywnym środowisku i atmosferze.
W przypadku szyn tramwajowych i kolejowych warto zwrócić uwagę na takie aspekty, jak rodzaj, wymiar oraz przeznaczenie. Stal na szyny kolejowe, które będą budowane na obszarach o przeważająco ujemnej temperaturze, będzie posiadała inne właściwości, aniżeli szyny stosowane do trakcji tramwajowych miejskich o zmiennej temperaturze w ciągu roku.
W pierwszym przypadku należy zwrócić się do hurtowni stali po fachową pomoc w aspekcie produktów na szyny o niskim współczynniki rozszerzalności cieplnej. Kształtowniki „T” na szyny tramwajowe są zaprojektowane odpowiednio do użytkowania w warunkach zimowych.
Dodatkowo taka stal często poddawana jest dodatkowej obróbce cieplnej. Warto w tym przypadku sprawdzić dopasowane do indywidualnych wymagań klientów, włącznie z procesem zgrzewania produktów, szyny kolejowe Moris.
Gdzie najlepiej nabyć dobrej jakości szyny kolejowe?
Stal na szyny kolejowe najlepiej zakupić u czołowych dostawców wyrobów stalowych, którzy posiadają unormowaną pozycję na rynku. Jednym z przedstawicieli jest między innymi wyżej wymieniony producent.
Na swojej stronie internetowej firma Moris zawarła aktualny stan wyrobów stalowych, których parametry można dopasować zdalnie, bez wychodzenia z domu. Jest to możliwie dzięki profesjonalnej usłudze eCommerce, która zyskuje coraz więcej zwolenników.
Dzięki wspomnianym usługom z łatwością można dobrać odpowiednie produkty do indywidualnej inwestycji. Oprócz podstawowych wyrobów, jakimi są szyny tramwajowe a transportowe, warto również zapoznać się z takimi elementami uzupełniającymi, jak wkręty kolejowe, złączki do szyn, sprężyste pierścienie stabilizacyjne czy klamry czynowe.