Działania content marketingowe stają się domeną wielu doświadczonych agencji marketingowych. Wiele firm zaczyna specjalizować się w tego typu działaniach wspomagając w bardzo znaczący sposób proces pozycjonowania. Firma 48 Media https://48media.pl już od wielu lat proponuje swoim klientom jeden z najbardziej efektywnych sposobów na zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli content marketing za pomocą artykułów sponsorowanych publikowanych na portalach o wysokiej wartości dla Google.

Użyteczność treści

Artykuły sponsorowane tworzone pod content marketing wspomagają pozycjonowanie dzięki temu, że obecne algorytmy wyszukiwarki Google idą w kierunku faworyzowania rozbudowanych treści. Oczywiście tego typu treści muszą spełniać cały szereg wymogów, aby były rozpatrywane jako wartościowe. Można śmiało powiedzieć, że pokrywa się to z użytecznością dla końcowego odbiorcy, czyli czytelnika danego portalu. Treści ciekawe, unikalne i rzeczowe mają lepszą szansę na odniesienie sukcesu w postaci większej ilości odsłon, udostępniania przez czytelników, komentowania, co ostatecznie przekłada się to na zwiększone zainteresowanie ofertą firmy i lepszą sprzedaż. Istotną zaletą działań content marketingowych jest również to, że z punktu widzenia odbiorcy firma jawi się jako ekspert w danej dziedzinie, a sposób w jaki dzieli się wiedzą sugeruje, że jest ona otwarta i transparentna dla potencjalnych klientów.

Cechy dobrego content marketingu, który wspomaga pozycjonowanie

Agencje takie jak https://kryzysowy.marketing/ świadczą specjalistyczne usługi związane z content marketingiem oraz pozycjonowaniem w Google. Przy tworzeniu treści content marketingowych, które mają na celu poprawę widoczności strony w Google zwraca się dużą uwagę na to, aby nasycić dany tekst odpowiednią liczbą słów kluczowych. Słowa te muszą naturalnie wkomponowywać się w daną treść, ale są również wyznacznikiem zawartości dla robota wyszukiwarki Google. Osoby specjalizujące się w pozycjonowaniu już od dawna zwracają uwagę na odpowiednią objętość treści, więc dawne krótkie teksty, kojarzone z tak zwanymi preclami, odeszły już w zapomnienie i w obecnych czasach nie mają szans, aby wpłynąć w znaczący sposób na wyniki w wyszukiwarce.

W treści powinien znaleźć się przynajmniej jeden link zwrotny do strony internetowej, która wymaga pozycjonowania. Gotowa publikacja content marketingowa powinna zawierać również elementy multimedialne – obraz, zdjęcie, wideo, infografika, wykres – to tylko niektóre przykłady, które sprawią, że dany tekst będzie bardziej atrakcyjny z punktu widzenia zarówno czytelnika, jak i robota wyszukiwarki Google.

Dobry content marketing poprawia widoczność w wyszukiwarkach