Wirtualne biuro w Warszawie - co warto wiedzieć?

Ogromna część działalności gospodarczej czy organizacyjnej we współczesnym świecie odbywa się wirtualnie. Nie wymaga wynajmowania powierzchni biurowych, zatrudniania ludzi, wynajmowania sprzętu itd. Wykorzystujemy powszechnie elektroniczny handel, elektroniczne sposoby płatności, internetowe kantory, elektroniczną komunikację i inne nowoczesne metody kontaktów.

Nie zmienia to faktu, że prowadzenie firmy czy organizacji jest obwarowane formalnymi, precyzyjnymi przepisami prawa. Jednym z podstawowych wymagań jest to, że każda firma czy organizacja musi posiadać adres siedziby. Bez podania adresu podmiotu nie ma możliwości jego rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym.

Bardzo często podczas rejestracji firm lub organizacji wskazywany jest adres prywatnego mieszkania – zwykle adres kogoś z zarządu firmy. W praktyce takie rozwiązanie jest coraz trudniejsze do realizacji. Spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe coraz częściej sprawdzają, czy w lokalu mieszkaniowym jest prowadzona działalność i naliczają w takich wypadkach większy czynsz i wyższe opłaty administracyjne. Problemy pojawiają się także, kiedy firma jest zarejestrowana na prywatny dom - wątpliwości pojawiają się przy właściwym rozdzieleniu ponoszonych kosztów na prywatne i firmowe.

Dlatego coraz więcej firm i organizacji decyduje się na nowoczesne rozwiązanie, jakim jest wynajem adresu dla siedziby. Dobry adres zwiększa wiarygodność i prestiż, dlatego wirtualne biuro w Warszawie to nie tylko nowatorskie rozwiązanie, ale także dobra inwestycja. Poza tym taki sposób rejestracji działalności jest wolny od wspomnianych uciążliwości i problemów. Jest to także metoda całkowicie zgodna z prawem.

Decydując się na wirtualne biuro Warszawa to w rzeczywistości wykupujemy profesjonalną usługę. Tego rodzaju serwis jest zwykle wyceniany w okresach miesięcznych, przy czym przy płatności za cały rok można liczyć na istotny rabat. Świadczenie usługi odbywa się na podstawie umowy podpisanej z firmą-świadczeniodawcą. Podstawowy element wirtualnego biura to adres, którego możemy oficjalnie używać jako adresu firmy czy organizacji. Oficjalnie - to znaczy w korespondencji, na stronie internetowej oraz w formalnych dokumentach rejestrowych.

Co więcej – na taki adres może do nas trafiać korespondencja. W takim wypadku nasze listy są odbierane przez obsługę, a my otrzymujemy mailowo informację o takiej korespondencji. Umowa może także obejmować usługę skanowania przychodzącej korespondencji i jej przesyłania na wskazany adres poczty elektronicznej.

Wiele firm świadczących usługi wirtualnego biura dodatkowo umożliwia także wynajem rzeczywistych, nowocześnie wyposażonych powierzchni biurowych. Jest to doskonałe rozwiązanie, kiedy zachodzi konieczność zorganizowania spotkania z klientem, zorganizowania prezentacji swojego produktu czy przeprowadzenia szkolenia.

Wirtualne biuro w Warszawie to koncepcja, którą z pewnością warto zainteresować się, rejestrując działalność lub zmieniając zapisy w księgach rejestrowych. To pomysł dla każdej nowoczesnej firmy i organizacji.