Najczęstsze problemy podczas migracji do Shopify – lista

Prowadzenie działalności w branży e-commerce staje się coraz popularniejsze. Z tego rozwiązania korzystają nie tylko duże międzynarodowe przedsiębiorstwa, ale także niewielcy sprzedawcy. Jednym z częstszych problemów jest wybór odpowiedniej platformy, jak i jej zmiana, gdy aktualna okaże się niewystarczająca. To właśnie na drugim aspekcie, jego bezpieczeństwie, skupiamy się w poniższym artykule. Jakich błędów należy unikać w tym procesie?

Czym jest migracja sklepu internetowego?

Migracja sklepu internetowego polega na przeniesieniu danych tworzących witrynę do nowej platformy. Mowa tu o jej zawartości, zamówieniach oraz klientach. Powodami mogą być m.in. potrzeba rozwoju sklepu, wycofanie wsparcia ze strony twórców dla obecnego silnika lub chęć większej personalizacji sprzedaży. Migracja sklepu internetowego przez wielu ekspertów uważana jest za ogromną szansę na rozwój oraz zbudowanie wysokiej pozycji na rynku. Należy jednak zaznaczyć, że proces ten jest trudny, a wymienione niżej problemy mogą być powodem spadku ogólnej widoczności, obniżenia się pozycji na poszczególne frazy czy zmniejszenie współczynnika klikalności. Sklep na Shopify pomoże przenieść Wecanfly.pl, to doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy nie chcą lub nie mają czasu na samodzielne zajęcie się migracją, a także tych, którzy obawiają się zagrożeń wynikających ze zmiany platformy e-commerce.

Najczęstsze problemy, błędy podczas migracji do Shopify

Pierwszym z problemów, które można napotkać podczas migracji sklepu internetowego do Shopify, jest źle zaplanowany okres na przeprowadzenie działań. Wiele osób decyduje się na pracę przed szczytem sezonu sprzedażowego, jednak jest to spory błąd, który może pociągnąć za sobą wiele innych kłopotów. Najlepiej zrobić to w sezonie umiarkowanej aktywności klientów, jak i w „martwym” dla przedsiębiorstwa czasie, gdy taki ma miejsce w danej branży.

Ponadto warto zwrócić uwagę na takie problemy jak:

  • brak analizy przedwdrożeniowej,
  • zbyt mały zespół pracowników zajmujących się pracami lub ich brak kompetencji w tym zakresie,
  • brak kierownika projektu,
  • brak skupiania się na potrzebach i oczekiwaniach klientów oraz pracowników, którzy administrować będą sklep,
  • nadmierne obcinanie kosztów prowadzonych działań,
  • brak dostępu do baz danych, FTP lub API, a także luki i błędy w nich,
  • brak testów zaimportowanych danych,
  • brak możliwości importowania haseł użytkowników,
  • nieprawidłowo oszacowany czas potrzebny na wykonanie wszystkich działań – mimo że szybsza praca pozwala na zminimalizowanie kosztów, należy pamiętać, że w zależności od wielkości sklepu na przeprowadzenie prac potrzebne jest od ok. 4 do ok. 180 godzin pracy,
  • zła metodologia przeprowadzania działań,
  • niekorzystanie z posiadanej wiedzy oraz dotychczasowych doświadczeń,
  • brak szkoleń wewnętrznych dla pracowników z nowego systemu e-commerce.

W kwestiach technicznych szczególną uwagę należy zwrócić na prawidłową konfigurację przekierowań, a także właściwą migrację kont klientów – bardzo przydatne jest przeniesienie haseł, ponieważ w przeciwnym wypadku konta będą nieaktywne, a po zaimportowaniu danych należy poinformować o konieczności ich ponownej aktywacji w nowym systemie.

Rozważając aspekt migracji sklepu do Shopify, należy także zwrócić uwagę na SEO, czyli budowanie widoczność witryny na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania w Google. Aby nie stracić osiągniętych pozycji, konieczne są m.in. przeniesienie linków, audyt i optymalizacja SEO nowej strony.