SEO – co robić, a czego unikać?

SEO (Search Engine Optimization) to zbiór określonych działań, które mają na celu doprowadzić konkretną witrynę do jak najwyższej pozycji w rankingu wyszukiwania Google. Z tego względu, właściciele sklepów i blogów w internecie często decydują się na skorzystanie z usług agencji się tym zajmujących.

Na przełomie ostatnich lat, w procesie pozycjonowania stron internetowych ukształtowało się kilka określonych reguł mówiących, co powinno się robić, a czego zdecydowanie trzeba unikać.

Podstawowe działania SEO

Cały proces promowania stron jest rozłożony w czasie i zależy od wielu różnych czynników. Jedną z najważniejszych czynności powinno być prawidłowe przygotowanie witryny. Poprawienie szybkości jej ładowania, usunięcie niepotrzebnych grafik oraz uproszczenie kodu strony to elementy, które na pewno pojawią się w wytycznych przygotowanych przez agencje. Oprócz tego, konieczne jest stworzenie prawidłowej sitemapy oraz umieszczenie fraz kluczowych w sposób widoczny po to, aby na ich podstawie zacząć budować linki.

DevaGroup oferuje promowanie stron na dwa sposoby - lokalne oraz ogólnokrajowe. Pozycjonowanie stron www Poznań jest pierwszym z tych sposobów i ma na celu wypromowanie witryny na teren danego miasta i jego okolic. Jest to dobry wybór dla osób oferujących swoje usługi stacjonarnie, chcących pozyskać większą liczbę klientów. Działania w promowaniu lokalnym różnią się nieco od tych ogólnokrajowych, ponieważ mając na uwadze miasto, takie jak Poznań, agencja skupia się na budowaniu linków poprzez witryny ściśle z nim powiązane.

White Hat SEO

White Hat SEO

Jak się można domyślać, są to działania zgodne i powszechnie stosowane, jeśli chodzi o optymalizację stron. Zaliczamy do nich między innymi czynności wymienione w poprzednim akapicie, aczkolwiek ich lista jest znacznie dłuższa.

Do tzw. Białych kapeluszy zaliczyć możemy również:

  • Dbanie o czytelny wygląd strony.
  • Tworzenie przyjaznych adresów URL.
  • Pozyskiwanie naturalnych linków z dobrych, wartościowych źródeł.
  • Badanie na podstawie doświadczeń użytkownika (User Expierience).
  • Optymalizacja tagów.

Black Hat SEO

Posiadając określone reguły będące dozwolonymi logiczne jest, że istnieją również zakazane czynności SEO, określane mianem czarnych kapeluszy. Często ich używanie wiąże się nie tylko z pogorszeniem ruchu na stronie, ale również nakładane są za to wysokie kary od Google.

Ich lista jest tak samo długa jak w przypadku pozytywnych działań, jednak z najczęściej spotykanych wyróżnia się trzy podstawowe praktyki:

  • Maskowanie - metoda ta udostępnia robotom Google inną treść niż ta, która widnieje dla użytkowników.
  • Tworzenie nadmiaru słów kluczowych - umieszczenie zbyt dużej ilości fraz kluczowych w jednym tekście w celu przekonania robotów o wyższości tekstu nad innymi.
  • Duplikowanie treści - wstawianie tej samej zawartości i treści na wiele stron internetowych.

Aby dowiedzieć się więcej o duplikowaniu, warto zajrzeć do artykułu przygotowanego przez DevaGroup: https://www.devagroup.pl/blog/duplikacja-tresci-seo