Pozycjonowanie strony www - rola SEO w strategii marketingowej?

Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google to gwarancja uzyskania przewagi nad konkurencją i zwiększenia sprzedaży produktów lub usług. Należy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że pierwsze miejsca w rankingach nie są dziełem przypadku, a wynikiem dobrze przemyślanych działań SEO.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

SEO (Search Engine Optimization), czyli tak zwane pozycjonowanie to zbiór różnych działań marketingowych, których głównym celem jest zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce internetowej – głównie Google. Wszystkie metody pozycjonerskie skupiają się na zoptymalizowaniu danej strony internetowej w taki sposób, aby algorytmy ustalające rankingi organicznych wyników, umieściły ją jak najwyżej po wpisaniu konkretnych słów kluczowych. 

Osiągnięcie najwyższych pozycji na pierwszej stronie wyszukiwań nie jest łatwym zadaniem. Wymaga kompleksowego podejścia i stosowania wielu różnych metod skupiających się zarówno na samej pozycjonowanej stronie, jak i poza nią. Dlatego właśnie działania SEO wchodzące w skład takiej strategii dzielimy na dwie główne kategorie:

  • SEO onsite (na stronie) – Działania wykonywane na pozycjonowanej stronie to przede wszystkim: publikacja i optymalizacja tekstów (np. w formie bloga firmowego), tworzenie przemyślanej struktury linkowania wewnętrznego oraz dostosowywanie kodu źródłowego do wymagań algorytmów i wskaźników ocen – przede wszystkim Core Web Vitals.
  • SEO offsite (poza stroną) – Metody pozycjonowania offsite w zdecydowanej większości skupiają się na linkbuildingu, czyli budowaniu profilu wartościowych linków zewnętrznych. W ten sposób strony przekazują między sobą moc SEO, która następnie analizowana jest przez algorytmy Google i wpływa na wysokość zajmowanych miejsc w rankingach. 

Wpływ pozycjonowania strony internetowej na kampanię reklamową

Co prawda metody pozycjonowania stron internetowych zdają się mieć niewiele wspólnego z klasyczną reklamą, to w praktyce stanowią podstawę dobrze skrojonej kampanii. Dzieje się tak dlatego, iż SEO realnie zwiększa świadomość i widoczność marki w internecie, a przez to generuje większe ilości odwiedzin i konwersji. 

Dobrze wypozycjonowana strona przede wszystkim będzie łatwiejsza do odnalezienia, co oznacza, że potencjalny klient, który zobaczył billboard lub obejrzał reklamę w telewizji, bez problemu na nią trafi. Nie bez znaczenia jest tutaj także aspekt psychologiczny. Statystyki jasno wskazują na to, że strony pojawiające się na pierwszych miejscach organicznych wyników wyszukiwania cieszą się dużo większym zaufaniem ze strony użytkowników Google. Dobrze widoczne marki automatycznie uznawane są za branżowych liderów.

SEO jest najtańszą formą marketingu internetowego

Jak już wspomnieliśmy, pozycjonowanie stron internetowych to jeden z podstawowych elementów nowoczesnej kampanii reklamowej. Warto jednak zauważyć, że nie tylko gwarantuje korzyści na wielu płaszczyznach, ale przy tym jest relatywnie najtańszą formą reklamy w sieci! Wpływa na to kilka aspektów:

  • Efekty realizowanej strategii SEO w przeciwieństwie do reklam płatnych za każde kliknięcie (CPC — cost per click) odczuwalne są nawet po zakończeniu wszystkich działań. W przypadku Google Ads po wyłączeniu kampanii kreacje natychmiast znikają z wyszukiwarki. 
  • Pozycjonowanie stron internetowych wyróżnia wielowymiarowość – nie tylko dostarcza ruch i zwiększa ilość konwersji, ale też buduje wizerunek eksperta i lidera w branży.
  • Dostosowana do kampanii marketingowych strategia SEO pozwala także obniżyć koszty całej kampanii – na przykład obniżając koszt pojedynczego kliknięcia dzięki skutecznej optymalizacji witryny.

Wsparcie Agencji SEO w kampanii internetowej

Skuteczna strategia SEO bazuje na wielu różnych działaniach, które najczęściej wymagają sporej wiedzy oraz doświadczenia. Nie bez znaczenia będzie też trzymanie ręki na pulsie regularnie pojawiających się aktualizacji algorytmów Google, co często wymaga szybkiego reagowania. Dlatego też w większości wypadków dużo lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy agencji SEO. To nie tylko gwarancja lepszych i szybciej osiąganych rezultatów, ale też większe bezpieczeństwo. Należy zdawać sobie sprawę z tego, że nieumiejętne pozycjonowanie strony internetowej może nawet doprowadzić do wykluczenia jej z wyników wyszukiwania. 


Jak wygląda taka współpraca? W najlepszych agencjach SEO podstawą jest przeprowadzenie dokładnego wywiadu z klientem. W BEFORE AFTER SEO przed zaproponowaniem konkretnych rozwiązań kładziemy nacisk na analizę potrzeb i oczekiwań klienta. Dopiero po wywiadzie i na podstawie określonego budżetu planujemy nasze działania. Dzięki temu pod uwagę możemy wziąć aktualne kampanie marketingowe i specyfikę danej branży, co pozwala dostosować strategię SEO tak, aby nie tylko była skuteczna, ale też wspierała pozostałe kanały komunikacji.