Jakie techniki pozycjonowania stron wpłyną na Twoją sprzedaż w sieci?

Pozycjonowanie witryn internetowych celuje w osiągnięcie szczytu wyników organicznych Google. Aby czerpać z niego korzyści powinniśmy znaleźć się w pierwszej dziesiątce rezultatów ważnych dla naszej branży zapytań. Niestety przy nieustannie zmieniających się algorytmach i zaleceniach giganta z Moutain View awans na stronach SERP wcale nie jest tak oczywisty. Właśnie dlatego we współpracy ze specjalistami SEM przybliżymy Wam dwie podstawowe zasady rządzące dzisiejszą batalią o pozycje.

Po pierwsze: twórz unikalne treści, które przyciągną klientów

W kwestii content marketingu powiedziano już niemal wszystko – jak się okazuje miano „króla” promocji w sieci jest w tym wypadku zupełnie zasłużone. To bowiem bezpośrednio od materiałów tekstowych zgromadzonych na naszej stronie zależy czy internauta obdarzy nas zaufaniem i postanowi skorzystać z oferty sklepu. Dlatego też artykuły na firmowym blogu oraz te publikowane przez nas w zewnętrznych serwisach muszą być oryginalne i atrakcyjne oraz, co najważniejsze, odpowiadać na potrzeby internauty zainteresowanego konkretnymi problemami lub szukającego fachowej wiedzy na dany temat.

Dobrym wyjściem jest oddelegowanie obowiązków tworzenia nowych artykułów specjalistom, którzy doskonale wiedzą jak pisać, aby przekonać czytelnika do Twojej marki. W agencjach takich jak AFTERWEB na Twój sukces marketingowy pracują całe zespoły fachowych redaktorów i copywriterów. Dzięki ich pracy zyskujesz widoczność w świecie WWW oraz zwiększoną sprzedaż.

Pamiętaj, że dawno minęły już czasy, kiedy wyszukiwarkę dało się oszukać niskiej jakości tekstami – dziś algorytmy takie jak EAT, BERT i SMITH z użyciem sztucznej inteligencji z łatwością rozróżniają sens i kontekst, a także oceniają poziom naszej ekspertyzy, autorytetu i wiarygodności.

Źródło: https://afterweb.pl

Po drugie: zoptymalizuj stronę z myślą o użytkowniku!

W mijającym roku Google nie tylko przeszło całkowicie na indeksowanie mobilne, ale również położyło większy nacisk na ocenę doświadczeń użytkownika przeglądającego sieć. Widzimy więc doskonale, że dawne metody optymalizacji SEO skierowanej do robotów wyszukiwarki nie tylko pozostają niewystarczające, ale także nie są w stanie pomóc naszej witrynie w awansowaniu do TOP 10. Techniki pozycjonowania stron obecnie koncentrują się na dopasowywaniu się do intencji naszej grupy docelowej i jej wygody obcowania z naszą WWW. Chodzi o to, by nawigacja była intuicyjna a cały szablon jak najbardziej funkcjonalny i elastyczny. Jednocześnie powinniśmy zadbać o to, co Google uważa za dobre warunki użytkowania strony: dopasowanie projektu do urządzeń przenośnych, obecność certyfikatów bezpiecznego połączenia, brak szkodliwych treści oraz dobre wyniki Core Web Vitals (czas ładowania strony, szybkość reakcji oraz stabilność wizualna).